HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ, JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
A www.goldinaekszer.hu óra webáruház által forgalmazott összes termék rendelkezik magyar nyelvű használati útmutatóval és jótállási jeggyel, melyet az termékhez csomagolva kap kézhez a Vásárló.
A www.goldinaekszer.hu üzemeltetője a webáruházban vásárolt órákra és ékszerekre 10.000 Ft-tól 249 999 Ft-ig 2 év jótállást ad. 250 000 Ft-tól pedig 3 év a jótáállás. A jótállás időszakán belül a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy nem gyári hibás az óra, míg szavatosság esetén a fogyasztót illeti a bizonyítási kötelezettség, hogy az óra gyártási hibás.
Amennyiben az óra szokásos alkalmazása alatt meghibásodna, költségmentesen kerül kijavításra egyéves időtartamig, a vásárlás keltétől számítva. Ha az óra a jótállás időszakán belül igényelne szervizt, kérje a javítást vagy a beállítást a kijelölt szakszervizben vagy az eladó szervnél.
TOMMY HILFIGER, CERTINA, DKNY, POLICE, MICHAEL KORS, ADIDAS, FOSSIL, SWATCH, DIESEL órák vásárlásakor a www.goldinaekszer.hu üzemeltetője két év (1+1) szerkezetre vonatkozó jótállást vállal.
A Vásárlót a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a Ptk 1959. évi IV. törvény 306-310 §, illetve a Ptk 248 §-aiban foglaltak illetik meg, a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza.
A garancia nem vonatkozik :
– a nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra
– a mindennapi használatból adódó kopásra, elhasználódásra
– a nem rendeltetésszerű, durva, nem megfelelő használatra visszavezethető sérülésekre, mint például az óra tokját, szíját, csatját vagy az abba ágyazott köveket, koronát, gombokat érő külső mechanikai hatások (ütés, karcolás, súrlódás) okozta sérülésekre
– Ha hibát nem az erre kijelölt márkaképviselet vagy annak kiskereskedelmi üzletei révén eszközölt, bizonyítottan szakszerűtlenül elvégzett javítás vagy beállítás okozta.
AZ ÓRA GONDOZÁSA
Az elem élettartamát a gyári behelyezéstől kell számítani. Az elemkimerülésének első jelére ( késik az óra ), cseréltesse ki az elemet az órásnál, ahol vette az órát vagy a kijelölt szakszervizben. Ez az óra precíziós alkatrészeket tartalmaz. Soha ne próbálja meg kinyitni az óraházat vagy levenni a hátlapot. A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregszik, a tömítést szabályos időközönként ( 2-3 évente ) ki kell cserélni.
Vízálló óráknál a vízállóság csakis abban az esetben garantált, ha az előírt időszaki átvizsgálást a szakszerviz elvégzi. Ajánlott az átvizsgálást tavasszal, a strandszezon kezdete előtt elvégeztetnie. Ha az órában víz vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal adja be ellenőrzésre a kijelölt szakszervizbe, mert a víz elkorrodálhatja az óraházon belüli alkatrészeket. Kerülje, hogy szélsőséges hőmérsékletnek tegye ki az órát. Semmi esetre se menjen úszni, fürdeni, tusolni az órával, ha nincs rajta az 5 ATM vagy a 10 ATM WATER RESISTANT jelzés. Ne vigye az órát szaunába. Még a vízálló órák esetében se viselje az órát fürdés közben vagy olyan helyen, ahol tisztálkodószerek érhetik ( szappan, tusfürdő, sampon ), mert ezek a vegyi anyagok károsítják az óra tokozását, szigetelését, vízállóságát.
Kerülje, hogy az órát testápoló krém, dezodor, napolaj vagy kozmetikai szerek érjék. Világos árnyalatú szilikon és bőrszíjak színe tartós viselet esetén vagy sötét színű textíliával történő gyakori érintkezés során megváltozhat! Ámbár az óra úgy van tervezve, hogy sikeresen ellenálljon a normál használat közben jelentkező rázásnak, ennek ellenére nem ajánlatos, hogy durva bánásmódnak, kézi ütésnek tegye ki, vagy hogy kemény felületre leejtse. Kerülje a szíj túlságos meghúzását, csak annyira húzza meg, hogy az ujját be tudja dugni a szíj alá. Az óra és a szíj tisztításához puha ruhát használjon, szárazon vagy szappanos lében enyhén megnedvesítve. Soha ne használjon illékony vegyszereket ( például benzint, hígítókat, spray-s tisztítószereket, oldószereket stb.).
Egyes modellek további díszítő bevonatot kapnak (arany, IP Black), mely napi használat során megkophat. Ne vigye az órát szaunába ! Ne hagyja az órát napon felmelegedni ! Felhevült állapotban az órát ne érje nedvesség, ne vigye vízbe ! Tilos a koronát és a gombokat használni a víz alatt vagy amíg a tok nedves. Jet-Bike, Jet-Ski, vizisí, vízbe ugrás és búvárkodás kizárólag a WR 200M, WR20ATMvagyWR20BARjelzésű órában engedélyezett. Ha az órát tengervíznek teszi ki, utána jól mossamegédes vízzel és törölje szárazra, mert a sós víz károsítja a tok szigetelését. Mielőtt az órát nedvesség érné, ellenőrizze a tok, a gombok és a korona épségét, lezárt állapotát. Ha bármiféle rendellenességet észlel azonnal forduljon a szervizhez. Egyes modellek bőr- vagy szövetszíjjal kerülnek forgalomba, ezekkel a fürdés és az úszás nem ajánlott, mivel ez a szíj idő előtti, gyors tönkremeneteléhez vezet.
JÓTÁLLÁSI TUDNIVALÓK:
1. A jótállás időtartama a vásárlástól számított 1 év, a jótállási kötelezettség a forgalmazót terheli.
2. A jótállási igényét a jótállási jeggyel vagy a vásárlás tényét, helyét és időpontját igazoló dokumentummal érvényesítheti, ezért gondosan őrizze meg !
3. Kérjük ellenőrizze a vásárlás napjának feltüntetését és a jótállási jegy szakszerű kitöltését !
4. Jótállási, javítási munkát kizárólag csak érvényes jótállási jegy vagy a vásárlás tényét, helyét és időpontját igazoló dokumentum alapján végezhetnek a javítószervizek.
5. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
6.A jótállási határidő a fogyasztó részére történő átadás napjával kezdődik.
7. Az óra kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a vásárló az órát nem tudta rendeltetésszerűen használni.
8. Törekszünk arra, hogy 15 napon belül elvégezzük a javítást illetve a cserét. Csere esetén a jótállás újból indul a kicserélt fő alkatrészre.
9.A fogyasztó a jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a jótállás keretébe tartozó szakszerviznél közvetlenül is érvényesítheti. A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni ( kárenyhítési kötelezettség ). Meghibásodás esetén a Ptk 306. § szerint járunk el.
10.A javítást a megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül végezzük.
11. A javítás esetén az órába kizárólag új alkatrész helyezhető.
12.A jótállásra kötelezett a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek a másolatát a fogyasztónak köteles átadni. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását is a jegyzőkönyvben kell megadni. Ha a kötelezett a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
13.Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a fogyasztó a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől szakvéleményt kérhet.
JÓTÁLLÁS, GARANCIA:
Amennyiben az óra szokásos alkalmazása alatt meghibásodna,költségmentesen javítjuk ki egyéves időtartamig, a vásárlás keltétől számítva. Ha az óra a jótállás időszakán belül igényelne szervizt, kérje a javítást vagy a beállítást abban az üzletben, ahol az órát vásárolta, vagy a jótállási jegyben kijelölt szakszervizben.
A fogyasztót a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a Ptk 1959. évi IV. törvény 306-310 §, illetve a Ptk 248 §-aiban foglaltak illetik meg, a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza. Ha az óra meghibásodik és a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, akkor a forgalmazó köteles azt kicserélni, azonban ennek további feltétele, hogy a meghibásodás olyan legyen, amely az óra rendeltetésszerű használatát akadályozza. A fogyasztó az őt megillető négy alapvető szavatossági-jótállási igény ( kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás ) közül választhat. Elsődlegesen választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér. A fogyasztó
választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne. Sorrendben második helyre került az árleszállítás, illetve az elállás igénylésének a lehetősége, melyre akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.
A garancia nem vonatkozik :
– a nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra
– a mindennapi használatból adódó kopásra, elhasználódásra
– a nem rendeltetésszerű, durva, nem megfelelő használatra visszavezethető sérülésekre, mint például az óra tokját, szíját, csatját vagy az abba ágyazott köveket, koronát, gombokat érő külső mechanikai hatások (ütés, karcolás, súrlódás) okozta sérülésekre
– Ha hibát nem az erre kijelölt szakszervíz vagy a képviselet vagy annak kiskereskedelmi üzletei révén eszközölt, bizonyítottan szakszerütlenül elvégzett javítás vagy beállítás okozta.
A jótállásijegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következménnyel és a garancia megszűnésével jár. A jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti, ezért gondosan őrizze meg! Kérjük ellenőrizze a vásárlás napjának feltüntetését és a jótállási jegy szakszerű kitöltését! Az elveszett jótállási jegyet a webáruház pótolni nem tudja. Jótállási, javítási munkát kizárólag csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a javítószervizek. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után. A jótállási határidő a Vásárló részére történő átadás megkezdésének napjával kezdődik. Az óra kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a Vásárló az órát nem tudta rendeltetésszerűen használni. A Vásárlónak a jótálláson alapuló igényének érvényesítésével minden esetben a jótállás keretébe tartozó szakszervizhez vagy az eladóhoz kell fordulnia. Ellenkező esetben a jótállási kötelezettség megszűnik. A Vásárló a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni (kárenyhítési kötelezettség). Az óra meghibásodása esetén a Ptk 306. § szerint jár el a webáruház üzemeltetője. Javításra a webáruháznak elküldött óra mindkét szállítási költsége a Vásárlót terheli. Javasolt, hogy jótállási időn belüli meghibásodás esetén a Vásárló közvetlenül a megjelölt szakszervizzel vegye fel a kapcsolatot és nem közvetlen a webáruházzal. Webáruház üzemeltetőjének székhelyén egyébként személyes ügyfélszolgálat nem működik, javításra órát személyesen leadni vagy javításból visszakerült órát nem áll módunkban átadni. Javítás után a szakszervizből a webáruház üzemeltetőjének átadott óra csomagküldő szolgáltatással kerül vissza a Vásárlónak. A javítás a megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kerül elvégzésre. A webáruház törekszik arra, hogy 15 napon belül végezze el a karóra javítását. Vásárlói véleményeltérés esetén a webáruház a Vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek a másolatát a vásárlónak átadja (megküldi). Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indoklása is a jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. Ha a webáruház a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról három munkanapon belül értesíti a Vásárlót és eltérő vélemény esetén a szakszervíztől szakvéleményt szerez be. Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a Vásárló a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől közvetlenűl kérhet szakvéleményt. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a webáruház fokozott mértékben együttműködik. Ennek keretében a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó ) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot ad. További vitaesetén a vásárló a helyi Békéltető Testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat. A jótállási kötelezettség nem áll fenn, ha a webáruház vagy a kijelölt szakszerviz bizonyítja, hogy a hiba a karóra nem rendeltetésszerű, a használati útmutatóban leírttól eltérő, durva használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be. Kérjük a használati útmutatóban leírtakat saját érdekében tartsa be, mert eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén az óráért jótállást nem vállalunk. A jótállás nem vonatkozik: elem, óraszíj, óraüveg, valamint ezek mindennapi használatából adódó elhasználódására, karcolásokra, kopásokra, illetve díszitő kövek külső behatásra történő elvesztésére sem.
Fontos tudnivalók:
Az elem élettartamát a gyári behelyezéstől kell számítani. Az elem kimerülésének első jelére (késik az óra) cseréltesse ki az elemet a kijelölt szakszervizben. Ha jogosulatlan szervizbe viszi óráját a Vásárló javításra vagy elemcserére, az a jótállás megszűnését vonja maga után.
Az óra precíziós alkatrészeket tartalmaz. Soha ne próbálja meg kinyitni az óraházat vagy levenni a hátlapot. A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregszik, a tömítést szabályos időközönként (2-3 évente) ki kell cserélni. Vízálló óráknál a vízállóság csakis abban az esetben garantált, ha az előírt időszaki átvizsgálást a szakszerviz elvégzi. Ajánlott az átvizsgálást tavasszal, a strandszezon kezdete előtt elvégeztetni. Ha az órában víz vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal adja be ellenőrzésre a kijelölt szakszervizbe, mert a víz elkorrodálhatja az óraházon belüli alkatrészeket.
Kerülje, hogy szélsőséges hőmérsékletnek tegye ki az órát, napon felmelegedett órával ne menjen vízbe! Ne vigye az órát szaunába! Még a vízálló órák esetében se viselje az órát fürdés közben vagy olyan helyen, ahol tisztálkodó szerek érhetik (szappan, tusfürdő, sampon), mert ezek a vegyi anyagok károsítják az óra tokozását, szigetelését, vízállóságát. Elemcserekor kérhet a szakszervizben vízállóság ellenőrzést. Speciális műszer segítségével az órás szakember megállapítja, hogy az óra tokja megfelelően ellenáll-e a nyomásnak. Az óra üvege belülről bepárásodhat, ha hirtelen hideg helyre kerül. Ez nem jelent hibát, ha a pára az üvegről a melegben gyorsan eltűnik. Ha a pára a melegben továbbra sem tűnik el, vagy vizet lát az órában, sürgősen vigye az órát a szakszervizbe.
Ne húzza meg túlságosan az óra szíját vagy a fémcsatot, mert könnyen aláizzadhat és bőrkiütést kaphat. Úgy csatolja be a szíjat, vagy a fémcsatot, hogy az egyik ujját még alá tudja tenni. Fizikai sérülések, rozsda vagy a korrózió kikezdheti az óra fémcsatját. Elrepedhet, vagy eltörhet a csat, ekkor leeshet a karjáról és elveszítheti az órát. Vigyázzon a csatra és mindig tartsa tisztán. Ha bármilyen sérülést, repedést lát a csaton, vigye a szakszervizbe, hogy átvizsgálják. Ne hagyja az órát olyan helyen, ahol túlságosan felforrósodhat (kocsi ablakában, napsütésben vagy közel a fűtőtestekhez). Kerülje az extrém hideget is, az óra quartz szerkezete késhet, vagy megállhat a nagy hidegben (-10 °C alatt). Az óraszerkezet károsodik, ha +60 °C fölé melegszik. Ne vigye szaunába, ne hagyja a napon.
Az analóg mutatókat az óra mágneses elven mozgatja. Ha túlságosan közel kerül külső mágneses vagy elektromágneses sugárzást kibocsátó készülékekhez (hangszóró, mágneses karkötő vagy nyaklánc, televízió, mobil telefon, számítógép, tápegység, stb.) a mutatók mozgásában probléma jelentkezhet. Néhány esetben, az arra érzékenyeknél allergiás reakciót, kiütést válthat ki az óra viselése. Ezt a legtöbb esetben a szíjon megtelepedett baktériumok okozhatják. Ezt elkerülendő mindig tartsa tisztán az órát, a csatját és a szíjat. Száraz vagy enyhén szappanos lében megnedvesített puha anyaggal tisztítsa az órát és a csatot. A műanyagszíj vagy a bőrszíj cseréjéhez keresse fel a kijelölt szakszervizt.
A meghibásodott terméket a jótállási időn belül a kijelölt szakszervizbe vagy a vásárlás helyére (szaküzletbe vagy a csomag feladójának székhelyére) kell visszajuttatni. A meghibásodott termék valamint az elkészült termék visszajuttatása a Vásárló feladata és ennek költsége a Vásárlót terheli.