Hatályba lépés ideje: 2022. 01. 01.
Bevezetés:
Kérjük figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános Szerződési Feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános Szerződési Feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:
Az Üzemeltető adatai:
Cég neve: Gold Design 4C Kft.
Székhelye: 4028 Debrecen Homok utca 49.
Postacíme: 4026 Debrecen, Hunyadi János u 24.
Adószáma: 12496617-2-09
Cégjegyzékszáma: 09-09-007388
Cég bankszámlaszáma:
Képviselő neve: Rácz Edina
Honlap címe: www.goldinaekszer.hu
E-mail cím: rendeles@goldinaekszer.hu
Telefonszám: +36 20 230 9899
Tárhelyszolgáltató adatai:
Cégnév: Websupport Magyarország Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
Adószám: 25138205-2-41
EU-s közösségi adószám: HU25138205
Cégjegyzékszám: 01-09-381419
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás
kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. Cégünk ÁFA körbe tartozik, áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁt tartalmazzák. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó a terméket, illetőleg Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
E-mail cím: rendeles@goldinaekszer.hu
Telefonszám: +36-20 230 9899
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
Cégünk nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Cégünk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 3 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni ésegyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha Cégünk székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
Testület döntésére irányuló indítványt
Fogyasztó aláírását
Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos (Gold Design 4C Kft.) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
Cégünknek a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.
Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, melyek weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Termékek tulajdonságai
Weboldalunkon az értékesítésre szánt termékek tulajdonságairól az adott termék oldalán található leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás Hibás ár esetén:
Cégünk kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
0 Ft
Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak kellene lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja a termék helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy megrendeli a helyes áron a terméket vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshopunk használata
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja a termékek bemutatását (termékek képpel, leírással, árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön menürendszerben böngészhet. A termékeket kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő termékek. A listaoldalról a termék részletes leírását a termék nevére kattintva találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség.
Ha szeretne megvásárolni egy terméket, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő termékeket a Kosár megtekintése segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken vagy törölni termékeket. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes tartalma törlődik.
Ha kiválasztotta, mely termékeket szeretné megrendelni, a Megrendelés elküldése gombra történő kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben a regisztráció létrehozásával van lehetősége rendelése leadására. Regisztrációkor a következő adatok megadása szükséges: név, cím, számlázási cím, szállítási cím, e-mail cím, telefonszám, jelszó. A regisztráció sikerességéről e-mailben küldünk megerősítést.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért, köteles Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt termékeket és mennyiségüket.
Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő szerződéskötési ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Az megrendelés elküldés után visszaigazoló e-mail-t kap, melyben a megrendelésének adatai kerülnek rögzítésre.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Az megrendelés elküldés után visszaigazoló e-mail-t kap, melyben a megrendelésének adatai kerülnek rögzítésre, ekkor jön létre a szerződés. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
A megrendelés végössszegéről elektronikus számlát állítunk ki, amelyet a megadott e-mail címre küldünk ki a megrendelés teljesítését követően.
Fizetési módok
Banki átutalás
A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, kezdjük meg rendelésének feldolgozását.
Online bankkártyás fizetés a CIB Bank rendszerén keresztül
Gold Design 4C Kft. a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Gold Design 4C Kft. a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Gold Design 4C Kft. nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Gold Design 4C Kft. oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
Mire figyeljen a vásárláskor?
Olvassa el Gold Design 4C Kft. ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
Tanulmányozza át a Gold Design 4C Kft. biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
Fizetés lépései
Ön a Gold Design 4C Kft. oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
A fizetést követően Ön visszatér a Gold Design 4C Kft. oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Gold Design 4C Kft. oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával. A fizetés megtörénte után Cégünk a jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát állít ki, melyet a Megrendelő által megadott elektronikus e-mail címre küld el.
Utánvétel
Átvételi módok:
FoxPost
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 2-3 munkanap.
Teljesítési határidő: 2-3 munkanap
A teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-3 munkanap. Az ezen határidőtől való eltérést jelezzük minden esetben e-mailben.
Át nem vett csomagok / sikertelen kézbeítés / Csomag elutasítása
Amennyiben a Fogyasztó a megrendelt terméket nem veszi át, visszautasítja vagy a kézbesítés a Fogyasztónak felróható okból nem lehetséges az szerződésszegésnek minősül, amelynek következményeként a szállítási költséget a Fogyasztó köteles az Eladónak megfizetni.
Jogfenntartás és kikötés
Ha Ön korábban rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, Cégünk abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és szállítási költség előre megfizetésre kerül. A Dííjbekérő számla teljesítése után postázza a csomagot a Megrendelő szállítási címére.
Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk a termék vételárának sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha a termék árát nem egyenlítette ki teljes mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közti időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Cégünk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Cégünk visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett termék vételárát.
Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Cégünk a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli felelősség.
Visszatartási jog:
Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Termék visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni postai úton Cégünk által meghatározott címre. Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A terméket a Cégünk által meghatározott címére szükséges visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles Cégünk számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az így megállapított összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
Alkoholtartalmú ital esetén, melynek valós értéke Cégünk által nem befolyásolhatóan, piaci áringadozásoktól függ és amely áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor megállapodtak, de a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított 30. napot követően kerül sor
Cégünk által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges pénzpiaci áringadozástól függő termék vagy szolgáltatás esetén
Hírlap, folyóirat, időszaki lap esetén, az előfizetéses szerződések kivételével
Jellegénél fogva átadás után elválaszthatatlanul más termékkel vegyülő termék esetén
Lakáscélú szolgáltatás kivételével, szállásnyújtásra irányuló szerződés, személygépjármű-kölcsönzés, fuvarozás, étkeztetés, szabadidős tevékenységhez kötődő szolgáltatásra irányuló szerződés esetén, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot/határidőt szabtak meg
Lezárt csomagolású hang- vagy képfelvétel, számítógépes szoftver adásvétele esetén, ha az átadás után a Fogyasztó a csomagolást felbontotta
Nem előre gyártott termék esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére gyártottak, illetve olyan termék esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
Nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha Cégünk a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott, hogy tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát
Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék esetén
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítése után, ha Cégünk a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítése után felmondási jogát elveszíti
Vállalkozási szerződés esetén, melyben Cégünk a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése céljából
Zárt csomagolású termék esetén, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza.
Jótállás, szavatosság
A www.goldinaekszer.hu óra webáruház által forgalmazott összes termék rendelkezik magyar nyelvű használati útmutatóval és jótállási jeggyel, melyet az termékhez csomagolva kap kézhez a Vásárló.
A www.goldinaekszer.hu üzemeltetője a webáruházban vásárolt 10.000 Ft feletti órákra és ékszerekre egy év jótállást ad, míg 10.000 Ft alatti órákra egy hónap szavatosságot vállal. A jótállás időszakán belül a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy nem gyári hibás az óra, míg szavatosság esetén a fogyasztót illeti a bizonyítási kötelezettség, hogy az óra gyártási hibás.
Amennyiben az óra szokásos alkalmazása alatt meghibásodna, költségmentesen kerül kijavításra egyéves időtartamig, a vásárlás keltétől számítva. Ha az óra a jótállás időszakán belül igényelne szervizt, kérje a javítást vagy a beállítást a kijelölt szakszervizben vagy az eladó szervnél.
TOMMY HILFIGER, CERTINA, DKNY, POLICE, MICHAEL KORS, ADIDAS, FOSSIL, SWATCH, DIESEL órák vásárlásakor a www.goldinaekszer.hu üzemeltetője két év (1+1) szerkezetre vonatkozó jótállást vállal.
A Vásárlót a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a Ptk 1959. évi IV. törvény 306-310 §, illetve a Ptk 248 §-aiban foglaltak illetik meg, a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza.
A garancia nem vonatkozik :
– a nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra
– a mindennapi használatból adódó kopásra, elhasználódásra
– a nem rendeltetésszerű, durva, nem megfelelő használatra visszavezethető sérülésekre, mint például az óra tokját, szíját, csatját vagy az abba ágyazott köveket, koronát, gombokat érő külső mechanikai hatások (ütés, karcolás, súrlódás) okozta sérülésekre
– Ha hibát nem az erre kijelölt márkaképviselet vagy annak kiskereskedelmi üzletei révén eszközölt, bizonyítottan szakszerűtlenül elvégzett javítás vagy beállítás okozta.
AZ ÓRA GONDOZÁSA
Az elem élettartamát a gyári behelyezéstől kell számítani. Az elemkimerülésének első jelére ( késik az óra ), cseréltesse ki az elemet az órásnál, ahol vette az órát vagy a kijelölt szakszervizben. Ez az óra precíziós alkatrészeket tartalmaz. Soha ne próbálja meg kinyitni az óraházat vagy levenni a hátlapot. A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregszik, a tömítést szabályos időközönként ( 2-3 évente ) ki kell cserélni.
Vízálló óráknál a vízállóság csakis abban az esetben garantált, ha az előírt időszaki átvizsgálást a szakszerviz elvégzi. Ajánlott az átvizsgálást tavasszal, a strandszezon kezdete előtt elvégeztetnie. Ha az órában víz vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal adja be ellenőrzésre a kijelölt szakszervizbe, mert a víz elkorrodálhatja az óraházon belüli alkatrészeket. Kerülje, hogy szélsőséges hőmérsékletnek tegye ki az órát. Semmi esetre se menjen úszni, fürdeni, tusolni az órával, ha nincs rajta az 5 ATM vagy a 10 ATM WATER RESISTANT jelzés. Ne vigye az órát szaunába. Még a vízálló órák esetében se viselje az órát fürdés közben vagy olyan helyen, ahol tisztálkodószerek érhetik ( szappan, tusfürdő, sampon ), mert ezek a vegyi anyagok károsítják az óra tokozását, szigetelését, vízállóságát.
Kerülje, hogy az órát testápoló krém, dezodor, napolaj vagy kozmetikai szerek érjék. Világos árnyalatú szilikon és bőrszíjak színe tartós viselet esetén vagy sötét színű textíliával történő gyakori érintkezés során megváltozhat! Ámbár az óra úgy van tervezve, hogy sikeresen ellenálljon a normál használat közben jelentkező rázásnak, ennek ellenére nem ajánlatos, hogy durva bánásmódnak, kézi ütésnek tegye ki, vagy hogy kemény felületre leejtse. Kerülje a szíj túlságos meghúzását, csak annyira húzza meg, hogy az ujját be tudja dugni a szíj alá. Az óra és a szíj tisztításához puha ruhát használjon, szárazon vagy szappanos lében enyhén megnedvesítve. Soha ne használjon illékony vegyszereket ( például benzint, hígítókat, spray-s tisztítószereket, oldószereket stb.).
Egyes modellek további díszítő bevonatot kapnak (arany, IP Black), mely napi használat során megkophat. Ne vigye az órát szaunába ! Ne hagyja az órát napon felmelegedni ! Felhevült állapotban az órát ne érje nedvesség, ne vigye vízbe ! Tilos a koronát és a gombokat használni a víz alatt vagy amíg a tok nedves. Jet-Bike, Jet-Ski, vizisí, vízbe ugrás és búvárkodás kizárólag a WR 200M, WR20ATMvagyWR20BARjelzésű órában engedélyezett. Ha az órát tengervíznek teszi ki, utána jól mossamegédes vízzel és törölje szárazra, mert a sós víz károsítja a tok szigetelését. Mielőtt az órát nedvesség érné, ellenőrizze a tok, a gombok és a korona épségét, lezárt állapotát. Ha bármiféle rendellenességet észlel azonnal forduljon a szervizhez. Egyes modellek bőr- vagy szövetszíjjal kerülnek forgalomba, ezekkel a fürdés és az úszás nem ajánlott, mivel ez a szíj idő előtti, gyors tönkremeneteléhez vezet.
Jótállási tudnivalók
1. A jótállás időtartama a vásárlástól számított 1 év, a jótállási kötelezettség a forgalmazót terheli.
2. A jótállási igényét a jótállási jeggyel vagy a vásárlás tényét, helyét és időpontját igazoló dokumentummal érvényesítheti, ezért gondosan őrizze meg !
3. Kérjük ellenőrizze a vásárlás napjának feltüntetését és a jótállási jegy szakszerű kitöltését !
4. Jótállási, javítási munkát kizárólag csak érvényes jótállási jegy vagy a vásárlás tényét, helyét és időpontját igazoló dokumentum alapján végezhetnek a javítószervizek.
5. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
6.A jótállási határidő a fogyasztó részére történő átadás napjával kezdődik.
7. Az óra kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a vásárló az órát nem tudta rendeltetésszerűen használni.
8. Törekszünk arra, hogy 15 napon belül elvégezzük a javítást illetve a cserét. Csere esetén a jótállás újból indul a kicserélt fő alkatrészre.
9.A fogyasztó a jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a jótállás keretébe tartozó szakszerviznél közvetlenül is érvényesítheti. A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni ( kárenyhítési kötelezettség ). Meghibásodás esetén a Ptk 306. § szerint járunk el.
10.A javítást a megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül végezzük.
11. A javítás esetén az órába kizárólag új alkatrész helyezhető.
12.A jótállásra kötelezett a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek a másolatát a fogyasztónak köteles átadni. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását is a jegyzőkönyvben kell megadni. Ha a kötelezett a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
13.Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a fogyasztó a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől szakvéleményt kérhet.
Jótállás, garancia
Amennyiben az óra szokásos alkalmazása alatt meghibásodna,költségmentesen javítjuk ki egyéves időtartamig, a vásárlás keltétől számítva. Ha az óra a jótállás időszakán belül igényelne szervizt, kérje a javítást vagy a beállítást abban az üzletben, ahol az órát vásárolta, vagy a jótállási jegyben kijelölt szakszervizben.
A fogyasztót a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a Ptk 1959. évi IV. törvény 306-310 §, illetve a Ptk 248 §-aiban foglaltak illetik meg, a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza. Ha az óra meghibásodik és a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, akkor a forgalmazó köteles azt kicserélni, azonban ennek további feltétele, hogy a meghibásodás olyan legyen, amely az óra rendeltetésszerű használatát akadályozza. A fogyasztó az őt megillető négy alapvető szavatossági-jótállási igény ( kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás ) közül választhat. Elsődlegesen választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér. A fogyasztó
választási lehetősége csak akkor korlátozott, ha a kicserélés lehetetlen vagy ha a csere aránytalan többletköltséget eredményezne. Sorrendben második helyre került az árleszállítás, illetve az elállás igénylésének a lehetősége, melyre akkor kerülhet sor, ha a jogosultnak sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, illetőleg ha a korábbi igények teljesítését a kötelezett nem vállalja vagy nem tudja teljesíteni. Fontos szabály ugyanakkor, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs helye elállásnak.
A garancia nem vonatkozik :
– a nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra
– a mindennapi használatból adódó kopásra, elhasználódásra
– a nem rendeltetésszerű, durva, nem megfelelő használatra visszavezethető sérülésekre, mint például az óra tokját, szíját, csatját vagy az abba ágyazott köveket, koronát, gombokat érő külső mechanikai hatások (ütés, karcolás, súrlódás) okozta sérülésekre
– Ha hibát nem az erre kijelölt szakszervíz vagy a képviselet vagy annak kiskereskedelmi üzletei révén eszközölt, bizonyítottan szakszerütlenül elvégzett javítás vagy beállítás okozta.
A jótállásijegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következménnyel és a garancia megszűnésével jár. A jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti, ezért gondosan őrizze meg! Kérjük ellenőrizze a vásárlás napjának feltüntetését és a jótállási jegy szakszerű kitöltését! Az elveszett jótállási jegyet a webáruház pótolni nem tudja. Jótállási, javítási munkát kizárólag csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a javítószervizek. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után. A jótállási határidő a Vásárló részére történő átadás megkezdésének napjával kezdődik. Az óra kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a Vásárló az órát nem tudta rendeltetésszerűen használni. A Vásárlónak a jótálláson alapuló igényének érvényesítésével minden esetben a jótállás keretébe tartozó szakszervizhez vagy az eladóhoz kell fordulnia. Ellenkező esetben a jótállási kötelezettség megszűnik. A Vásárló a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni (kárenyhítési kötelezettség). Az óra meghibásodása esetén a Ptk 306. § szerint jár el a webáruház üzemeltetője. Javításra a webáruháznak elküldött óra mindkét szállítási költsége a Vásárlót terheli. Javasolt, hogy jótállási időn belüli meghibásodás esetén a Vásárló közvetlenül a megjelölt szakszervizzel vegye fel a kapcsolatot és nem közvetlen a webáruházzal. Webáruház üzemeltetőjének székhelyén egyébként személyes ügyfélszolgálat nem működik, javításra órát személyesen leadni vagy javításból visszakerült órát nem áll módunkban átadni. Javítás után a szakszervizből a webáruház üzemeltetőjének átadott óra csomagküldő szolgáltatással kerül vissza a Vásárlónak. A javítás a megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kerül elvégzésre. A webáruház törekszik arra, hogy 15 napon belül végezze el a karóra javítását. Vásárlói véleményeltérés esetén a webáruház a Vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek a másolatát a vásárlónak átadja (megküldi). Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indoklása is a jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. Ha a webáruház a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról három munkanapon belül értesíti a Vásárlót és eltérő vélemény esetén a szakszervíztől szakvéleményt szerez be. Ha a hiba ténye, jellege, illetve a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a Vásárló a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől közvetlenűl kérhet szakvéleményt. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a webáruház fokozott mértékben együttműködik. Ennek keretében a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó ) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot ad. További vitaesetén a vásárló a helyi Békéltető Testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat. A jótállási kötelezettség nem áll fenn, ha a webáruház vagy a kijelölt szakszerviz bizonyítja, hogy a hiba a karóra nem rendeltetésszerű, a használati útmutatóban leírttól eltérő, durva használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be. Kérjük a használati útmutatóban leírtakat saját érdekében tartsa be, mert eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén az óráért jótállást nem vállalunk. A jótállás nem vonatkozik: elem, óraszíj, óraüveg, valamint ezek mindennapi használatából adódó elhasználódására, karcolásokra, kopásokra, illetve díszitő kövek külső behatásra történő elvesztésére sem.
Fontos tudnivalók
Az elem élettartamát a gyári behelyezéstől kell számítani. Az elem kimerülésének első jelére (késik az óra) cseréltesse ki az elemet a kijelölt szakszervizben. Ha jogosulatlan szervizbe viszi óráját a Vásárló javításra vagy elemcserére, az a jótállás megszűnését vonja maga után.
Az óra precíziós alkatrészeket tartalmaz. Soha ne próbálja meg kinyitni az óraházat vagy levenni a hátlapot. A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregszik, a tömítést szabályos időközönként (2-3 évente) ki kell cserélni. Vízálló óráknál a vízállóság csakis abban az esetben garantált, ha az előírt időszaki átvizsgálást a szakszerviz elvégzi. Ajánlott az átvizsgálást tavasszal, a strandszezon kezdete előtt elvégeztetni. Ha az órában víz vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal adja be ellenőrzésre a kijelölt szakszervizbe, mert a víz elkorrodálhatja az óraházon belüli alkatrészeket.
Kerülje, hogy szélsőséges hőmérsékletnek tegye ki az órát, napon felmelegedett órával ne menjen vízbe! Ne vigye az órát szaunába! Még a vízálló órák esetében se viselje az órát fürdés közben vagy olyan helyen, ahol tisztálkodó szerek érhetik (szappan, tusfürdő, sampon), mert ezek a vegyi anyagok károsítják az óra tokozását, szigetelését, vízállóságát. Elemcserekor kérhet a szakszervizben vízállóság ellenőrzést. Speciális műszer segítségével az órás szakember megállapítja, hogy az óra tokja megfelelően ellenáll-e a nyomásnak. Az óra üvege belülről bepárásodhat, ha hirtelen hideg helyre kerül. Ez nem jelent hibát, ha a pára az üvegről a melegben gyorsan eltűnik. Ha a pára a melegben továbbra sem tűnik el, vagy vizet lát az órában, sürgősen vigye az órát a szakszervizbe.
Ne húzza meg túlságosan az óra szíját vagy a fémcsatot, mert könnyen aláizzadhat és bőrkiütést kaphat. Úgy csatolja be a szíjat, vagy a fémcsatot, hogy az egyik ujját még alá tudja tenni. Fizikai sérülések, rozsda vagy a korrózió kikezdheti az óra fémcsatját. Elrepedhet, vagy eltörhet a csat, ekkor leeshet a karjáról és elveszítheti az órát. Vigyázzon a csatra és mindig tartsa tisztán. Ha bármilyen sérülést, repedést lát a csaton, vigye a szakszervizbe, hogy átvizsgálják. Ne hagyja az órát olyan helyen, ahol túlságosan felforrósodhat (kocsi ablakában, napsütésben vagy közel a fűtőtestekhez). Kerülje az extrém hideget is, az óra quartz szerkezete késhet, vagy megállhat a nagy hidegben (-10 °C alatt). Az óraszerkezet károsodik, ha +60 °C fölé melegszik. Ne vigye szaunába, ne hagyja a napon.
Az analóg mutatókat az óra mágneses elven mozgatja. Ha túlságosan közel kerül külső mágneses vagy elektromágneses sugárzást kibocsátó készülékekhez (hangszóró, mágneses karkötő vagy nyaklánc, televízió, mobil telefon, számítógép, tápegység, stb.) a mutatók mozgásában probléma jelentkezhet. Néhány esetben, az arra érzékenyeknél allergiás reakciót, kiütést válthat ki az óra viselése. Ezt a legtöbb esetben a szíjon megtelepedett baktériumok okozhatják. Ezt elkerülendő mindig tartsa tisztán az órát, a csatját és a szíjat. Száraz vagy enyhén szappanos lében megnedvesített puha anyaggal tisztítsa az órát és a csatot. A műanyagszíj vagy a bőrszíj cseréjéhez keresse fel a kijelölt szakszervizt.
A meghibásodott terméket a jótállási időn belül a kijelölt szakszervizbe vagy a vásárlás helyére (szaküzletbe vagy a csomag feladójának székhelyére) kell visszajuttatni. A meghibásodott termék valamint az elkészült termék visszajuttatása a Vásárló feladata és ennek költsége a Vásárlót terheli.